Společnosti korejských baterií snižují investice do Severní Ameriky a LG a další oznámili propouštění
Jak se globální poptávka po elektrických vozidlech zpomaluje, výrobci jihokorejských baterií snižují své investice do Severní Ameriky a propouštějí pracovníky.Společnost LG Energy Solution v listopadu oznámila, že ve své továrně v Michiganu propustí 170 zaměstnanců po partnerství s General Motors, Honda a Hyundai na vytvoření společného podniku ve Spojených státech.
SK On, další jihokorejský výrobce baterií, podepsal v roce 2021 s Fordem dohodu o 11 miliard dolarů na podporu vývoje elektrických vozidel.SK On propustil více než 100 pracovníků ve své americké továrně v září a odložil plány na vybudování druhé továrny v Kentucky ve společném podniku s Fordem.Továrna byla původně plánována na zahájení výroby v roce 2026.
Ředitel jihokorejského institutu pro výzkum technologií pro automobilovou integraci uvedl, že se zdá, že trh s bateriemi probíhá a lidé se stále více obávají problémů s nadměrnou kapacitou, protože průmysl příliš investoval do krátkého časového období.V posledních měsících mají Ford, General Motors a Tesla všechny pozastavené plány na rozšíření své výrobní kapacity elektrických vozidel, protože poptávka spotřebitelů je v současné době slabší, než se očekávalo.
Společnost LG New Energy oznámila, že v Michiganu propustí téměř 10% své zcela vlastněné továrny, ale v budoucnu očekává jasné vyhlídky.Po dokončení expanze továrny v Michiganu ve třetím čtvrtletí roku 2024 plánuje najmout přibližně 1000 dalších pracovníků.
Japonský výrobce baterií Panasonic také snížil výrobu automobilových baterií v Japonsku a v současné době dodává baterie pro více špičkové modely, jako jsou Tesla Model S a Model X. PanasonicPro automobily Tesla s nižší cenou.Tempo Panasonic ve Spojených státech se však nezpomalilo a zvažuje zřízení třetí továrny ve Spojených státech.