Poptávka se posune směrem k pokročilým procesům a zesiluje konkurenci pro automobilové polovodiče pod 10nm
Podle Businesskorea, s rychlou transformací paradigmatu elektrických vozidel a autonomního vozidla, vzrostla poptávka po pokročilých vysoce výkonných polovodičových výrobcích, čímž se zbavila tradičního procesu.
Zasvěcenci průmyslu odhalili, že konkurence o procesy pod 10nm na trhu s polovodiči pro automobilový průmysl se intenzivní.Ačkoli tradiční automobilové polovodiče se vyrábějí hlavně pomocí tradičních procesů nad 30nm a nejsou vhodné pro mobilní zařízení nebo počítače, lidé se začali přesouvat k vysoce výkonným čipům s centrálními zpracovatelskými jednotkami (CPU).Tato změna je poháněna pokrokem v elektronické technologii vozidel založené na zařízení, jako je autonomní řízení a v automobilové zábavě, což vede ke zvýšení poptávky po vysoce výkonných polovodičích.
Stojí za zmínku, že společnost Samsung Electronics nedávno souhlasila s tím, že společnost Hyundai dodá společnostmi EXYNOS AUTO V920 Advanced Entertainment Chip, který bude implementován v roce 2025 a očekává se, že bude vyroben pomocí procesu 5NM.Čip může poskytnout stav vozidla v reálném čase a informace o jízdě, hrát multimédia s vysokým rozlišením a provozovat špičkové herní funkce pro řidiče.Jeho charakteristikou je, že může rychle a efektivně ovládat až 6 displejů s vysokým rozlišením a 12 senzorů fotoaparátu.
TSMC nedávno oznámila plány na zřízení své první evropské továrny v Německu a zavede procesy na 12nm a 16nm.Vzhledem k tomu, že německá továrna TSMC bude vyrábět automobilové polovodiče, očekává se, že evropští automobilové budou moci spolehlivě zakoupit polovodiče v rozsahu 10nm.
Podle údajů od společnosti Omdia, tržní společnosti, globální trh s polovodičovými automobily v roce 2022 překročil 63,5 miliardy dolarů a očekává se, že do roku 2026 vzroste na 96,2 miliardy USD.