Zobrazit vše

Viz anglická verze jako naši oficiální verzi.Vrátit se

France(Français) Germany(Deutsch) Italy(Italia) Russian(русский) Poland(polski) Czech(Čeština) Luxembourg(Lëtzebuergesch) Netherlands(Nederland) Iceland(íslenska) Hungarian(Magyarország) Spain(español) Portugal(Português) Turkey(Türk dili) Bulgaria(Български език) Ukraine(Україна) Greece(Ελλάδα) Israel(עִבְרִית) Sweden(Svenska) Finland(Svenska) Finland(Suomi) Romania(românesc) Moldova(românesc) Slovakia(Slovenská) Denmark(Dansk) Slovenia(Slovenija) Slovenia(Hrvatska) Croatia(Hrvatska) Serbia(Hrvatska) Montenegro(Hrvatska) Bosnia and Herzegovina(Hrvatska) Lithuania(lietuvių) Spain(Português) Switzerland(Deutsch) United Kingdom(English) Japan(日本語) Korea(한국의) Thailand(ภาษาไทย) Malaysia(Melayu) Singapore(Melayu) Vietnam(Tiếng Việt) Philippines(Pilipino) United Arab Emirates(العربية) Iran(فارسی) Tajikistan(فارسی) India(हिंदी) Madagascar(malaɡasʲ) New Zealand(Maori) Brazil(Português) Angola(Português) Mozambique(Português) United States(English) Canada(English) Haiti(Ayiti) Mexico(español)
domůBlogPrůvodce senzorem polohy škrticí klapky - jak to funguje, typy, běžné problémy a léčba
na 2024/03/6

Průvodce senzorem polohy škrticí klapky - jak to funguje, typy, běžné problémy a léčba

Senzor polohy škrticí klapky (TPS) je klíčovou součástí systému správy motoru v moderních vozidlech.Když elektrická složka v injekčním systému paliva poruchy, můžete myslet na špatný výkon motoru, ale může to být také problém se senzorem polohy škrticí klapky (TPS).Pokud problém senzoru zůstane nevyřešen, váš motor bude ovlivněn, postupně selže a může dokonce přestat fungovat úplně.Příznaky vadné TPS se však často podobá příznakům jiných selhávajících elektronických složek a mnoho lidí neví, jak diagnostikovat problém.

Cílem tohoto článku je ponořit se do snímače polohy škrticí klapky - prozkoumává jeho operační mechanismus, odhaluje společné chyby a vede vás k tomu, jak tyto problémy dovedně vyřešit.

Obsah
- Co je to senzor polohy škrticí klapky?
- Pracovní princip senzoru polohy škrticí klapky
- Běžné problémy a příčiny se senzory polohy škrticí klapky
- Odstraňování problémů s vadným snímačem polohy škrticí klapky
- Jak se vypořádat s vadným senzorem


Co je to senzor polohy škrticí klapky?



Senzor polohy škrticí klapky

Senzor polohy škrticí klapky (TPS) je elektronickou součástí v systému řízení paliva vozidla, která má za úkol ovládat proudění vzduchu na motoru.

Obvykle je namontován na těleso škrticí klapky, přímo sleduje polohu škrticí klapky a signalizuje systém vstřikování paliva, aby se zajistilo, že do motoru je dodávána správná směs vzduchu a paliva.

Pokud poruchy TPS mohou následovat řada nepříjemných příznaků, což ovlivňuje výkon vozidla.Můžete se mimo jiné setkat s chybami načasování zapalování, abnormální spotřebou paliva a nestabilním motorem běžícím v Idle.Tyto příznaky nejen ovlivňují zážitek z řízení, ale mohou také vést k vážnějšímu poškození motoru.

Typy a pracovní principy senzorů polohy škrticí klapky


Existují hlavně dva typy senzorů polohy škrticí klapky: senzory založené na potenciometru a senzory založené na Effects.

Potentiometr na bázi TPS: Za prvé, senzor založený na potenciometru pracuje s variabilním rezistorem připojeným k hřídeli škrticí klapky.Jak ovladač zrychluje, otáčení hřídele škrticí klapky mění hodnotu odporu mezi konce potenciometru, čímž se vytváří měnící se signál napětí.Tento signál je poté interpretován řídicí jednotkou motoru (ECU), aby přesně určil otevření škrticí klapky, což umožnilo jemné nastavení systému vstřikování paliva a zajištění přesné shody mezi výkonem automobilu a vstupem škrticí klapky.

TPS založené na Hall Effect: Druhým typem je senzor založený na Effects, který používá magnetické pole k zachycení změn v poloze škrticí klapky.Konkrétně je na hřídeli škrticí kladec namontován malý magnet.Když ovladač provozuje škrticí klapku, magnet se otáčí se hřídelí a prochází kolem senzoru efektu haly a vytváří napěťový signál, který je také zachycen a analyzován ECU pro nastavení paliva.

Zatímco oba typy TPS fungují podobně při detekci a krmení informací o poloze škrticí klapky pro optimalizaci vstřikování paliva, významně se liší v technické implementaci.TPS založené na potenciometru, díky své jednodušší struktuře a nižším nákladům, je široce přijímána.Mezitím se TPS založené na Effects založené na Hall, které nabízejí přesnější údaje a lepší trvanlivost, se často používají ve vysoce výkonných aplikacích.

Běžné problémy a příčiny se senzory polohy škrticí klapky



Pozice montáže na snímač polohy škrticí klapky

Předtím, než se ponoříte do toho, jak identifikovat vadný senzor polohy škrticí klapky, je důležité objasnit základní roli TPS: je zodpovědný za monitorování otevřenosti škrticí klapky, což přímo ovlivňuje načasování zapalování, spotřebu paliva, výkon motoru a celkový výkon vozidla.Klíčová data ze senzoru jsou přenášena na elektronickou řídicí jednotku motoru (ECU), na základě které elektronika vozu upravuje přívod paliva a načasování zapalování, aby se dosáhlo optimální směsi palivového vzduchu.

Když TPS poruchy, mohou řidiči setkat s řadou problémů, včetně, ale nejen na:


  • - Kolísající rychlost nečinnosti, nestabilita;
  • - motor neočekávaně zastavení při přechodu nebo přechodu na neutrální;
  • - Motor přestane běžet na volnoběhu;
  • - náhlá ztráta energie při řízení nebo zrychlení, což má za následek nerovnoměrné řízení;
  • - Snížený výkony motoru, což vedlo k pomalému zrychlení, zejména znatelné při lezení nebo přenášení těžkých zatížení, jako je tažení přívěsu;
  • - Zkontrolujte osvětlení světla motoru na palubní desce, často signalizujte, že chybový kód, jako je P0120, naznačující problém TPS, byl skenovacím nástrojem rozpoznán;
  • - V některých případech neobvyklé zvýšení spotřeby paliva.

Je však zásadní, že i když tyto problémy mohou naznačovat vadný senzor polohy škrticí klapky, což zajišťuje, že samotný TPS je v dobrém stavu prvním krokem v diagnostice.

TPS obvykle přichází ve dvou typech: kontakt (typ filmového rezistoru) a nekontaktní (magneto odporový typ), přičemž kontaktní senzory jsou náchylnější k selhání.Poruchy často vyplývají z mechanického opotřebení způsobeného pohybem posuvníku přes rezistorovou stopu, což vede k nesprávnému odesílání do elektronické řídicí jednotky.

Poruchy ve filmovém typu rezistoru TPS mohou zahrnovat:


  • - poškozené nebo opotřebované kontaktní body posuvníku, což vede k selhání vrstvy rezistoru a přerušení elektrického kontaktu;
  • - Výstupní napětí senzoru se nezvyšuje, možná kvůli opotřebení základního povlaku pohybu posuvníku;
  • - opotřebení hnacího vybavení posuvníku;
  • - Porušení výkonu nebo signálních vodičů senzoru;
  • - zkrat v obvodu nebo signálním obvodu DPRS;
  • - Nedostatek depozice grafitové vrstvy v mechanismu odolném proti magnetu, což vede k zlomení drátu nebo zkratu.

Ať už kontaktní nebo nekontaktní typ, klíčem během diagnózy je zajistit, aby mechanismus TPS mohl přesně vykonávat svou funkci, aby se zachoval optimální provoz motoru.

Odstraňování problémů s vadným snímačem polohy škrticí klapky



Odstraňování problémů s vadným snímačem polohy škrticí klapky

Tváří v tvář podezřelému vadnému senzoru polohy škrticí klapky (TPS) vás nemusí cítit bezmocně.Ve skutečnosti můžete prostřednictvím řady pečlivě navržených diagnostických kroků efektivně identifikovat a vyřešit problém.

Zkontrolujte zapojení: Nejprve zkontrolujte, zda jsou připojení mezi TPS a elektronickou řídicí jednotkou (ECU) bezpečně na místě, bez koroze nebo jakékoli formy poškození.

Výstup testovacího napětí: Dále použijte multimetr k měření, pokud výstup napětí TPS hladce stoupá, jak se otevírá škrticí klapka, jak se očekávalo.

Prohlédněte si senzor: Poté provedete důkladnou kontrolu samotného senzoru, zda není fyzické poškození nebo známky opotřebení.Pokud je senzor skutečně poškozen, nahrazení se stane nevyhnutelnou volbou.

Vyčistěte tělo škrticí klapky: Neospektujte čištění těla škrticí klapky, protože nashromážděná nečistota by mohla způsobit nestabilitu signálu TPS;Jednoduchá úklidová práce může situaci někdy výrazně zlepšit.

Nahraďte TPS: Nakonec, pokud žádný z výše uvedených pokusů tento problém vyřeší, může být nahrazení TPS poslední možností.V tomto kroku se důrazně doporučuje vybrat renomovaného dodavatele a zajistit, aby náhradní část je vysoce kvalitní pro obnovení výkonu vozidla zpět na trati.

Jak se vypořádat s vadným senzorem


Nahrazení starého mechanismu novým

Přesná diagnostika odhalila vadu v DPDD.V tomto případě je nutné nahradit senzor zbrusu nový, vyžadující nejzákladnější specializované nástroje, šroubovák Phillips a trochu trpělivosti.

Nejprve vypnutí napájení a resetování terminálů baterie jsou předpoklady pro výměnu senzoru.Poté musíte odpojit konektor senzoru, který je vybaven jedinečným uzamykacím mechanismem.Poté uvolněte dva šrouby a upevňují senzor k sestavě těla škrticí klapky, abyste hladce odstranili starý mechanismus a vydláždili cestu pro nový.Během tohoto procesu je zásadní zajištění toho, aby škrticí klapka byla v uzavřené poloze.

Při nákupu nového senzoru nezapomeňte na O-kroužek, který hraje roli mezi DPRS a škrticí trubicí.Před instalací nového mechanismu zajistěte

Starý těsnicí kroužek je odstraněn.Při zajišťování TPS pomocí montážních šroubů je důležité přiměřeně stisknout O-kroužek.Poté připojte konektor a zajistěte jej zámkem.Odpojení napájení baterie po dobu 3 až 5 minut, aby se vyčistilo všechny staré chybové kódy, které pravděpodobně zbývají v elektronickém řízení vozu, je ve většině případů nezbytným krokem.

Úprava TPS, pokud to poruchy nebo pracuje nesprávně

Včasné nastavení mechanismu TPS může eliminovat potřebu výměny, když se objeví známky poruchy, což je obzvláště důležité nastavení.

Zjistíte, že odstranění konektoru senzoru nebo mírně odhalení vodičů pod krytem zjistíte, že jsou rozhodující pouze dva dráty: modrá (pozitivní) a černá (země).Během procesu nastavení jsou tyto dva dráty nezbytné pro stanovení napětí.Jakmile je konektor odstraněn, připojte multimetrové sondy k odpovídajícím bodům na senzoru.Po dokončení tohoto kroku se ujistěte, že dráty jsou bezpečně připojeny ke senzoru a poté znovu nainstalujte mechanismus.Instalační šrouby nemusí být příliš utaženy, ale zajistit, aby byl senzor pevně na místě, který lze je testovat jemným třesem.

Dále jemně otočte senzor, ve směru hodinových ručiček nebo proti směru hodinových ručiček, dokud zařízení nevykazuje odečet 0,55 až 0,56 V.Pokud je to nutné, zvětšete instalační otvory pro zvýšení úhlu rotace.Po nastavení požadovaných parametrů pevně zamkněte TPS.Poté proveďte měření řízení napětí a v případě potřeby izolujte exponované části vodičů.

FAQ


Jaké jsou příznaky vadného snímače polohy škrticí klapky?


  • Nevysvětlitelné bušení a trhnutí ve vozidle.
  • Náhlé nečinné přepětí.
  • Náhlý zastavení motoru bez zjevného důvodu.
  • Váhání při zrychlení.
  • Náhlé přepětí v rychlosti při jízdě po dálnici.
  • Bez zjevného důvodu je přerušovaně blikání kontrolního světla motoru.

Mohu řídit se snímačem polohy škrticí klapky?


Měli byste se o to obávat každou sekundu, ale mělo by být v pořádku řídit 50 mil, pokud je to, jak daleko je nejbližší obchod.Problém se ke špatnému senzoru polohy škrticí klapky spočívá v tom, že množství vzduchu vstupujícího do motoru nelze okamžitě přizpůsobit v palivové směsi.

Může auto běžet bez snímače polohy škrticí klapky?


Stará vozy jako moje používají ocelový kabel, který spojuje plynový pedál s tělem škrticí klapky, takže pro řízení by nebylo nutné senzor.Ale na novějším autě, pokud je senzor potřebný pro správné zrychlení, nebudete bez něj urychlit.Motor by se však měl stále otočit dobře.

0 RFQ
Nákupní košík (0 Items)
Je to prázdné.
Porovnejte seznam (0 Items)
Je to prázdné.
Zpětná vazba

Vaše zpětná vazba je důležitá!Na Allelco si ceníme uživatelské zkušenosti a snažíme se ji neustále zlepšovat.
Sdílejte s námi své komentáře prostřednictvím našeho formuláře zpětné vazby a budeme okamžitě reagovat.
Děkuji za výběr Allelco.

Předmět
E-mailem
Komentáře
Captcha
Přetažení nebo kliknutím na nahrávání souboru
Nahrát soubor
Typy: .xls, .xlsx, .doc, .docx, .jpg, .png a .pdf.Maximální velikost souboru
: 10 MB