Krokové motory označují, jak jsou cívky spojeny svými barevnými kódy drátu.Různí výrobci mohou často používat různé barevné kódování, ale z větší části tyto barevné kódy sledují standardní konvence v oboru.Pochopení těchto barevných kódů je prvním krokem k dosažení optimálního výkonu z vašeho motoru.
Klíčem k dosažení správných připojení, zejména v aplikacích, které vyžadují přesnou kontrolu pohybu motoru, jsou klíčem k dosažení správných připojení.Zatímco barevné kódy se mohou mírně lišit od výrobce po výrobce, většina z nich sleduje nějakou formu průmyslového standardu.
Při zapojení krokového motoru musíte nejprve zjistit, které dráty jsou „spárované“.Tyto páry obvykle odpovídají různým cívkám motoru, jako je cívka „A“ a cívka „B“.V praxi by to mohlo znamenat identifikaci barevně kódovaných vodičů připojených ke specifickým cívkám.Například:
Červené a modré dráty jsou obvykle označeny jako pozitivní spojení pro cívku A a B.
Zelená a černá odpovídají negativním pólům těchto cívek.
Při provozu nemusíte věnovat příliš velkou pozornost pořadí černé/zelené nebo zelené/černé kolíky, je důležitější správně spárovat dráty se stejnou funkcí.Například umístění všech pozitivních vodičů (červené, modré) na jedné straně a všechny negativní dráty (zelené, černé) na druhé straně pomůže zjednodušit proces zapojení a snížit chyby.
Metoda zapojení krokového motoru přímo určuje jeho výkon a použitelné scénáře.Pochopení konkrétních aplikací a technických podrobností různých konfigurací zapojení je klíčem k dosažení optimálního výkonu motoru.Následuje podrobná analýza tří běžných metod kabeláže krokového motoru:
Nejběžnější konfigurace jsou 4vodičové krokové motory, zejména pro aplikace, které nevyžadují nadměrnou složitost.Každá fáze (A a B) má dva dráty, obecně označené A a A ', B a B'.
Při vytváření připojení je klíčové najít dva dráty pro každou fázi a správně je připojit k odpovídajícímu výstupu ovladače.Co je na této konfiguraci intuitivní, je její jednoduchost, nemusíte se starat o středové kohoutky nebo komplikace navíc.Nejčastější chybou je nesprávně připojit vodiče A-fáze a fáze B a B, které mohou způsobit, že motor vibruje nebo otáčí ve nesprávném směru.
Konstrukce 6vodičových krokových motorů je podobná 4vodičovým, ale 6-vodičovým krokovým motorům přidává na každém konci každé fáze středové kohoutky, což umožňuje použití unipolárního zapojení v některých konfiguracích, které mohou poskytnout větší odpor při nízkých rychlostech.točivý moment.
Identifikace středových kohoutků a rozhodování o tom, zda je používat, je s tímto typem zapojení klíčem.Pokud nepoužíváte středové klepnutí, můžete jej jednoduše nechat prázdné a použít 6vodičový motor jako 4vodičový motor, ale správně identifikovat, které dráty jsou středové dráty klepnutí, je nutností vyhnout se chybám připojení.
8-vodičové krokové motory nabízejí maximální flexibilitu pro optimalizaci rychlosti a charakteristik točivého momentu motoru prostřednictvím různých konfigurací (série nebo paralelní).Výzvou při zapojení 8-vodičové konfigurace je rozhodování o nejlepší metodě zapojení.Konfigurace řady poskytuje vyšší točivý moment na úkor rychlosti, zatímco paralelní konfigurace provádí opak.U aplikací, které vyžadují jemné vyladění výkonu motoru, může porozumění a implementace těchto konfigurací vyžadovat podrobnější elektrické znalosti.
Barva drátu krokového motoru není jen jednoduchá barevná značka, ale každá barva má specifický význam, který přímo souvisí s provozní účinností a ovládáním motoru.Zvládnutí těchto barevných kódů je základem pro zajištění toho, aby krokový motor mohl fungovat podle požadavků na návrh.Nesprávné připojení zapojení může způsobit selhání funkce motoru nebo dokonce poškodit motor.
Správná funkce krokového motoru se spoléhá na přesnost párování drátu.Barevný kód může být občas nepřesný nebo je obtížné číst ve stárnoucím motoru, kdy je nutné spoléhat na přímější fyzické testování pro identifikaci páru cívky.Můžete spárovat dráty krokových motorů dvěma způsoby:
Pochopte základní principy testování odporu:
Dva dráty každé fáze by měly mezi nimi vykazovat malé množství odporu (obvykle několik ohmů), což naznačuje, že jsou spojeny se stejnou cívkou.Naopak, dráty mezi různými fázemi by neměly mít žádný odpor (tj. Žádná kontinuita).
Konkrétní kroky:
Nastavte multimetr na nastavení odporu.
Změřte odpor mezi dvěma řádky, které se zdají být ve fázi.
Zaznamenejte hodnotu odporu každého páru vodičů, abyste potvrdili, zda patří do stejné fáze.Typicky budou páry drátů stejné fáze vykazovat podobné hodnoty odporu, jako je 2,8 ohm pro XYZ motor a 2,6 ohm pro motor extrudéru.
Jak ovládat test osy rotace:
S motorem, který není připojen k žádnému jednotce nebo zdroji energie, ručně otočte motorovou hřídeli a pociťte odpor jeho volné rotace.
Vyberte pár vodičů do zkratu a zkuste znovu otočit hřídel motoru.
Pokud se odolnost rotujícího hřídele výrazně zvýší, znamená to, že oba dráty patří do stejné fáze;Pokud se odpor významně nezmění, odpojte pár vodičů, vyberte jiný pár a zkuste to znovu.
Při provádění testu rotační osy bude operátor cítit jasný rozdíl v pocitu.Když jsou dráty správně zkratovány, odolnost hřídele se zvýší v důsledku změn v magnetickém poli, což obsluze poskytne jasnou fyzickou zpětnou vazbu, která je velmi intuitivní.Tento test nejen ověřuje, že dráty jsou stejné fáze, ale také poskytuje obecnou indikaci integrity cívky.
Krokový motor musí přijímat proud prostřednictvím ovladače ve specifické sekvenci a napětí, aby se pohon hodil.Pokud vodiče nejsou správně připojeny k odpovídajícím terminálu pohonu, proud nemůže protékat vinutím motoru, což zabrání spuštění motoru.
Rotace krokového motoru závisí na aktivační sekvenci jeho vinutí.Pokud jsou vyměněny dráty obou párů cívek, způsobí to, že se fázová sekvence bude nesprávná, což způsobí, že se motor otočí nesprávným směrem.
Nestabilní nebo volné připojení drátu ovlivní stabilitu proudu přijatého motorem, což způsobí, že motor běží nerovnoměrně a projevuje se jako rušení nebo vibrace.
Chyby zapojení mohou způsobit nadměrný proud ve vinutí motoru nebo nesprávné fázové sekvenci.Dlouhodobý provoz bude generovat nadměrné teplo, což způsobí zvýšení teploty motoru, což může poškodit izolační vrstvu nebo jiné komponenty.
Pokud nesprávné zapojení vede k zkratu, může velký okamžitý proud poškodit elektronické komponenty motorového ovladače.
Porozumění a správné použití barevných kódů a technik zapojení kabelového motoru je důležité znalosti pro zajištění výkonu motoru a bezpečného provozu.Správné znalosti a dovednosti jsou klíčem k prevenci selhání zařízení a zlepšení provozní efektivity.Jsou také hnací silou technologických inovací a praktického rozvoje.Pokud se chcete dozvědět více o krokových motorech nebo mít dotazy, neváhejte nás kontaktovat.
Pokud krokový motor není správně zapojen, může způsobit různé problémy.Za prvé, motor nemusí běžet vůbec, protože proud neprochází cívkami motoru správně.Za druhé, motor může běžet dozadu nebo se otáčet v nesprávném směru kvůli fázové sekvenci mezi cívkami, které jsou zapojeny dozadu.Ještě horší je, že motor může vibrovat, zahřívat nebo dokonce vyhodit, pokud jsou dráty připojeny nesprávně, což způsobí zkrat nebo přetížení.
Samotné krokové motory obvykle nemusí být uzemněny, protože jejich napájecí zdroje a řidiči obvykle zahrnují správné uzemnění.Uzemnění je však nezbytným bezpečnostním opatřením, zejména ve velkých mechanických zařízeních, a zajištění toho, že všechny elektrické systémy jsou uzemněny, zabraňuje náhodným elektrickým šokům a elektrickému rušení.
Hlavním rozdílem mezi unipolárním krokovým motorem a bipolárním krokovým motorem je způsob, jakým jsou cívky zapojeny a požadavky na pohon.Unipolární motory mají středový kohoutek, který lze zapojit samostatně, zatímco bipolární motory nemají středový kohoutek a oba konce jejich cívek musí být ovládány řidičem.
Identifikace pozitivních a negativních pólů krokového motoru se obvykle týká toho, jak je motor řízen, zejména v bipolárních motorech.Jeden konec každé cívky je kladný a druhý je negativní.